Priaznivý vplyv ovocia

Ovocie v celku je vynikajúcim zdrojom vlákniny a pomaly sa uvoľňujúcich cukrov. Preto je výhodné na potlačenie pocitu hladu počas detoxikačnej kúry.

Väčšina druhov ovocia obsahuje cukor nazývaný fruktóza, ktorá sa vstrebáva pomaly a preto len veľmi pozvoľne zvyšuje hladinu cukru v krvi. Pečeň ju premieňa na glukózu, ktorú telo dokáže využiť. Konzumácia ovocia 30 minút pred jedlom pomáha prekonávať pocit hladu počas očistného procesu, čo môže prispieť k úbytku hmotnosti.

Červený melón pomáha detoxikovať, lebo zvyšuje tvorbu moču.

Jablká sú bohaté na rozpustnú vlákninu, ktorá pomáha regulovať hladinu cholesterolu a cukru v krvi. Okrem toho podporujú činnosť pečene.

Marhule a broskyne sú hojným zdrojom betakaroténu, ktorý sa v tele premieňa na vitamín A. Má zásadný význam pre detoxikačnú schopnosť pečene.

Bobuľoviny, napr. černice, maliny, čučoriedky a jahody, majú vysoký obsah vlákniny a antioxidantov.

Grapefruit pomáha tlmiť reakciu organizmu na detoxikáciu. Grapefruitová šťava a flavonoidové látky, ktorých účinnou zložkou je naringen, môžu narúšať pôsobenie určitých liečiv. Ak pravidelne užívate lieky (vrátane antikoncepcie), pred konzumáciou grapefruitu by ste sa mali poradiť s lekárom.

Hrozno je bohaté na antioxidanty. Hrozno a hroznová šťava sa už dlhé roky využívajú v monodiétach. Extrakt z hroznových jadierok je zdrojom procyanidolických oligomérov (PCO), ktoré sú účinným antioxidantom. Tento extrakt dostať ako potravinový doplnok.

Kivi je výdatným zdrojom vitamínu C. Olúpte kožu z hornej časti plodu a jedzte ho ako vajce na mäkko.

Papája a ananás obsahujú enzýmy prospešné na trávenie potravy.